HTML

erasmus karlsruhe

Egy szemesztert Erasmus ösztöndíj keretén belül Karlsruheban töltök. Úgy gondoltam, így a legegyszerűbb tudatni barátaimmal az eseményeket.

Friss topikok

  • mitty98: Nem emlékszem rá, igazából meg se néztem, mert lényegtelen információ a használat szempontjából. A... (2012.10.28. 11:44) hagymás kenyér, bicikli
  • doGmAI: Elnézést, hogy ismeretlenül beleszólok, de, ha a jövőben is kerékpárral kíván közlekedni, fogadja ... (2012.10.27. 23:37) tomi kontra kerékpár ügy
  • Glew: Eddig rejtegetted előttünk szinészi tehetséged? Most, hogy közel a vége, vigyázz, MERT ELKAPNAK!!!... (2010.06.10. 22:53) ez is megvan
  • mikumuki: sose lehet megunni...sztizs:) (2010.06.06. 10:43) amit nem lehet kinőni
  • CsHB: váó váó!!!! meséélj!!! (2010.05.28. 23:38) munkahely?

Linkblog

„Polak, Węgier, dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki.”

2010.03.09. 00:01 mitty98

Tegnap este sikerült pár lengyellel összeismerkednem, közülük ketten a tutorjaink és nem elhanyagolható szempont, hogy építészek. A nevekkel még gondba vagyok az Agneska és a Pjotr viszonylag könnyen ment, Kamil nevét viszont csak sokadára sikerült megjegyeznem. Szerintem nagyon jó fejek, ma a két építésszel együtt mentünk kajálni a menzára. Apropó, menza. Kicsit nagyobb, automatizáltabb és jóval drágább, mint az otthoni. Először 15€ ért vettünk egy mágneskártyát, hogy amíg nincs diákunk, addig ezzel fizethetünk. Az árából 5€ leehető, 7,50€ a Pfand, vagyis a bérleti díj, hogy mindenkinek megérje visszaváltani, ha megjön a diákja, ami egyébként elvileg két héten belül várható. A maradék 2,50€ pedig a kamara haszna, mert semmi sincs ingyen.

De ne szaladjunk ennyire előre, a mai nap nem a menzán indult:

Délelőtt a Deutsche Bankban voltunk számlát nyitni. A számlavezetés ingyenes, sőt választhattunk, hogy milyen ajándékot kérünk a számlához, én agy bosch akkus csavarhúzót kértem. A bankkártyát elvileg 3-4 napon belül megkapjuk. Utána ebédig volt egy kis időm, így sétáltam a Kaiserstraße-n (ez a bevásárló utca, gyakorlatilag egy sétálóutca), itt találtam egy 1€ boltot, ahol sikerült egy pár ujjatlan kötött kesztyűt, 500 db fülpálcikát és 6db falra ragasztható akasztót vennem. A kesztyűnek meg az akasztóknak nagyon örültem, a fülpálcika meg még bármikor jól jöhet - igazábból lett volna 200db-os is, de mivel az is egy Euróba került, győzött a józan ész. Bementem még egy kerékpár boltba és vettem lakatot meg egy belsőt a bicajhoz.

Ez után volt a fent említett ebéd, meg az építészkar bejárása, majd siettem vissza a koliba, hogy összerakjam a bringát. Négy körül értem vissza, kifújtam magam, majd nekiálltam megszerelni a biciklit. Kerék szétszed, réghi belső ki, új belső be, félig felpumpál, rendezget, tovább pumpál, gumi lelapul. Kerék újra szétszed, új belső kiszed, új belső felpumpál, új belső leereszt, új belső újra felpumpál, vízben megnéz, diagnózis: az új belső bizony lyukas. Még jó, hogy megvan a blokk, holnap megyek és visszacserélem…

Ma este volt a welocme party, ismét gyalog mentem…Előtte találkoztunk a tutorokkal és 6 csoportba osztottak minket, szakok szerint. Az én csoportomba van egy olasz nukleáris mérnök is, aki azért került az építészekhez, mert építős dolgokat is tanul (civil enigneering). Amúgy tök jó fej mindenki, akivel találkozom. Ma megismertem egy újabb lengyel srácot, vele kicsit nehéz kommunikálni, lévén hogy szinte kizárólag angolul beszél,  kevesebbet tud németül, mint én angolul és sajnos az én angoltudásom se sok. Így kicsit kézzel-lábbal kommunikálunk, de próbálkozunk. Elég sok lengyel van itt erasmussal, kicsit irigylem őket, mert Andris most hazament egy kis időre, meg ő már amúgy se lenne a mi csoportunkban, szóval én vagyok az egyetlen magyar, még ausztrálból is kettő van. Hazafelé megint jó hideg volt, de legalább a kezem már nem fázott, hála az új kesztyűnek.

 

Szólj hozzá!

Címkék: lengyel bicikli

A bejegyzés trackback címe:

https://mitty98.blog.hu/api/trackback/id/tr791822913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása